۴ خاصیت فوق العاده زردچوبه را بدانید!
نوشته شده توسط : princess76

۴ خاصیت فوق العاده زردچوبه را بدانید!

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ معمولا استفاده از زردچوبه در انواع و اقسام غذاها رایج است. خانم های خانه از زردچوبه به کرات استفاده کرده چر که فواید زیادی برای بدن دارد. در اینجا می خواهیم به ۴ خاصیت خارق العاده از زردچوبه اشاره کنیم.

خاصیت ضد التهابی طبیعی

کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی بسیار قوی می باشد. این مواد تشکیل دهنده در سطح سلولی شروع به کار کرده و علل هایی که سبب التهاب می شوند را مسدود می کنند. کورکومین نقش محوری در مسدود سازی NF-KB دارد. NF-KB باعث بروز التهاب در افراد شده و نقش فعالی در بسیاری از بیماری های مزمن دارد. بسیاری از داروهای ضد التهابی عوارض جانبی دارند اما زردچوبه بدون هیچ عارضه ای بوده و درمانی طبیعی است.

افزایش توان و عملکرد مغز و جلوگیری از بیماریه ای مغزی

Brain-Derived Neurotrophic Factor یا (BDNF) به مرتبط سازی سلول های عصبی به شیوه ی جدید کمک می کند. در حقیقت نوعی هورمون رشد است که در مغز فرد فعل و انفعالاتی را انجام می دهد. وقتی که ترشح این هورمون تا حدی کاهش پیدا می کند، مشکلات مغزی از جمله آلزایمر برای فرد به وجود می آید. تحقیقات ثابت کرده که کورکومین می تواند سطح BDNF را افزایش دهد. به کمک کورکومین می توان سن مغز و همچنین ویژگی های مغز را همیشه در حالت عالی نگاه داشت. زردچوبه در تقویت حافظه نقش مهمی داشته و باعث بهبود دیگر عملکردهای مغزی می شود.

بخوانید





:: برچسب‌ها: استفاده های زردچوبه , مکانیسم تولید آنتی اکسیدان , فواید زیاد زردچوبه,زردچوبه و فواید آن ,
:: بازدید از این مطلب : 1659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: